KULT: GDAŃSK – Współpraca z Kanałem Termosa

Mieliście kiedyś takie uczucie, że zawdzięczacie coś komuś? Że gdyby nie ta osoba, to czegoś byście nie spróbowali, albo odkryli? W moim przypadku jedną z takich osób, jest Termos (Wojciech Tremiszewski), dzięki któremu zobaczyłem, że granie w RPGi to coś co chciałbym spróbować. Dlatego jak zostałem jego patronem, to z miłą chęcią zaproponowałem swoją pomoc.
Wspólnie z pomocą Termosa stworzyłem grafiki na poczet kampanii, którą prowadzi Kult: Gdańsk. W tym wpisie podzielę się z wami, jak wyglądał proces tworzenia tych grafik.

Grafiki, które nie zostały użyte.

Brief kreatywny

Przed rozpoczęciem pracy, było dla mnie bardzo istotne aby móc zrozumieć czym ma być ta kampania. Zadałem więc Termosowi kilka pytań, które miały pomóc nam w dalszej pracy.

Miejsce i czas akcji

O ile wiedziałem, że Gdańsk ma stać się sceną dla graczy, to problem tkwił w tym, że ja nigdy tam nie byłem. Nie wiem jak wygląda to miasto, jaki ma klimat, jakie są jego charakterystyczne obiekty. Gdańsk miał być bardzo istotny w tych historiach, dlatego wkład Termosa był bezcenny.

Gdańsk jest wspaniały – leży rozciągnięty podłużnie pomiędzy pięknymi lasami oliwskimi, które są na wzgórzach i patrzą z góry na miasto, a morzem, które zwykle jest wzburzone i takie… grube.

Termos

Już ten mały opis powoduje, że wyobraźnia zaczyna działać – a to był dopiero początek. Ucieszyłem się na wiadomość, że akcja będzie działa się w czasach współczesnych. Pozwalało to na wykorzystanie aktualnych fotografii Gdańska.

Emocje

Kolejne pytanie, które zadałem dotyczyło tego, jakie emocje Termos będzie chciał wzbudzać w graczach i widzach podczas tych sesji. Pozwoliło to określić ogólny klimat, który powinien również być widoczny w grafikach.

W przygodzie będę celował w atmosferę nieufności, niebezpieczeństwa, związanego z czymś nielegalnym i jakiejś mrocznej tajemnicy, która cały czas jest w kącie oka, ale jak się tam spoglądamy, to jej tam nie ma. Na pewno przeszłość – wspomnienia, zdjęcia, będą mieć miejsce w grze.

Termos

Tekstury

Zależało mi na tym, aby jeszcze bardziej pójść w stronę czegoś, co będzie na tyle abstrakcyjne aby dało mi pole do manewru, ale zgodne z wizją Termosa. Dlatego zapytałem, o to jakie tekstury opisują Kult: Gdańsk? Jak opisać ten świat nie używając obrazów?

Tekstura jest zimna i deszczowa, chropowata ściana. Inne odczucia – suchość w ustach, łamana kość, zimny wiatr, nerwowy oddech i szybki puls.

Termos

Tworzenie

Ciekawostka: Tworząc grafiki do pierwszej sesji w ramach Kult: Gdańsk, tytuł przygody był jeszcze nie znany i został dodany na końcu 😉

Inspiracje

Na tym etapie zbieram przede wszystkim inspiracje, a największą była dla mnie czołówka pierwszego sezony serialu True Detective.

True Detective (2014) https://www.artofthetitle.com/title/true-detective/

Zbieranie materiałów

Kolejnym etapem było zbieranie materiałów, które mogę wykorzystać do tworzenia grafik. Aby to zrobić, potrzebne są te wszystkie informacje, które zebrałem wcześniej od Termosa. Dzięki temu, w miarę szybko mogłem znaleźć zdjęcia, grafiki i tekstury do późniejszego wykorzystania. Nie zapomnijmy o cichym bohaterze, czyli zdjęciach Gdańska.

Key visual

Punktem wyjściowym dla mnie jest stworzenie tzw. key visual’a, czyli grafiki, która pokazuje dany koncept. Nie ogranicza jej konkrety format narzucony przez dane medium np. wielkość posta czy ilość kamer streamujących graczy. Dzięki temu, mogę skupić się na najlepszym oddaniu mojego pomysłu.

Key visual’e do poszczególnych sesji.

Zależało mi na tym, aby Gdańsk był oddany bezpośrednio, stąd też mój wybór padł na rozpoznawalne budynki tego miasta. Tajemnica miała dziać się „za jego plecami”. Dlatego niebo zostało zastąpione miejscami, które mogły potencjalnie wystąpić w sesji, a na pewno wizualnie miały zaintrygować. Dodatkowe tekstury miały nadać odpowiedniego klimatu całości. Płótno, kamień, rysy, mgła… to wszystko miało dodać mroku i pewnego rodzaju brudu.

Stworzenie key visual’a, jest kluczowe. Dzięki temu stworzenie innych grafik tj. layout do streamowania czy miniaturki na YouTube jest dużo prostsze. Dlatego droga do finalnej wersji wymagała kilku prób i rozmów. Ale dzięki temu udało się stworzyć coś co zarówno spodobało się mi jak i Termosowi.

Inne formaty

Po zaakceptowaniu key visuala zaprojektowałem pozostałe materiały. Na tym etapie konieczne były pewne drobne zmiany, aby grafiki dobrze współgrały w danym kontekście. Ostatnim krokiem było stworzenie animacji otwierającej i zamykającej sesję. Było to o tyle ciekawe, że doszła do tego kwestia udźwiękowienia. Muzyka i efekty dźwiękowe pozwoliły jeszcze bardziej podkręcić klimat.

PS: Dzięki Michał za bardzo trafne uwagi co do animacji i miniaturek!

Inne formaty, które wykorzystują ten sam key visual.

Sesje w ramach Kult Gdańsk są właśnie systematycznie publikowane na Kanale Termosa.
Natomiast patroni mają już dostęp do większej liczby odcinków.

Dodaj komentarz

Tagi